ירושלים • בדרך לפיצול בדגל התורה

    גואל ועקנין | צילום: ויקיפדיה No Comments on ירושלים • בדרך לפיצול בדגל התורה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יום סגירת הרשימות לקראת הבחירות המוניציפאליות הולך ומתקרב ובסניף הירושלמי של דגל התורה בהחלט לא רגוע.

    ראשי המפלגה מעוניינים להפסיק את ההסדר ההיסטורי לפיו נציג חסידות בעלזא יושב על כסא השייך לדגל התורה הליטאית. מדובר בהסכם ישן עליו חתמו אנשי דגל התורה דאז עם חסידות בעלזא בעת הקמת דגל התורה ע"י מרן הרב שך  ותוכנו דיבר על תמיכתה של חסידות בעלזא במפלגה הליטאית מה שהתברר כמהלך שסייע להם להכניס שני נצגים לכנסת. בדגל התורה אומרים כי אין חולק על כך שאת הציבור החסידי מייצגת אגודת ישראל ומשכך על חסידות בעלזא להיות מיוצגת שם ולא על חשבונה של דגל התורה.

    עוד אומרים בדגה"ת כי כיום הציבור הליטאי בירושלים גדל והוא כיום הרבה יותר גדול מהציבור החסידי – מה שמוכח מכמות כיתות הלימוד בזרם הליטאי – והדבר מצריך נציגות גדולה יותר לזרם הליטאי. בבעלזא אומרים בתגובה כי לולא תמיכתה של בעלזא בזמן הקמת דגה"ת כלום לא היה יוצא מהקמת המפלגה ומשכך חלקה של בעלזא במפלגה הוא חשוב וברור ואין שום סיבה לשנות סדרי עולם.

    בעיה נוספת שעומדת לפתחה של דגה"ת זו הקמת מפלגה מתחרה על ידי אנשיו של הגר"ש אוירבך  שאף מצטטים אותו ואומרים בשמו שהקמת המפלגה החדשה היא רצינית ולא נועדה לצורכי מיקוח בגלל שלדעתו של הרב, בדגל התורה לא יתנו לאנשיו ייצוג הולם גם אם זה יעלה להם במחיר של כישלון בבחירות.

    יצויין כי מקרב עסקני שני הפלגים מדברים על כך שכוחה של מפלגה כזו אם תקום נע סביב 35% – 40% מקרב בני הציבור הליטאי והדבר בהחלט יכול להוות פגיעה בכוחה הפנימי של דגה"ת וביכולת שלה לנהל מו"מ מול אגודת ישראל על הצבת נציג ליטאי נוסף כאשר בשלב זה נראה שהקרע הוא סופי.

    נכון להיום לא ברור מה יהיה שמה של הרשימה בראשותו של הגר"ש אוירבאך ומיהם האנשים שיוצבו במקומות הראשונים.

    הרב בועז נקי אומר בראיון ל'קול חי' כי אמירתו ההיסטורית של הרב שך על כאלה שטוענים שאנו לא קיימים מהדהדת שוב בחלל האוויר. ומשכך, אנו מתמודדים בירושלים במלוא הכוח.

    בסיעת שלומי אמונים לעומת זאת העניינים הרבה יותר רגועים וכפי המסתמן הרב יוסי דייטש ימשיך להיות נציג הסיעה גם בקדנציה הבאה. מקורבי דייטש אומרים באופן ברור כי הוא נהנה מאמון הרבנים וראשי הקהילות וגם מאמון מלא מצידו של יו"ר סיעת שלומי אמונים הרב מאיר פרוש ומשכך אינם חוששים מזה שיהושע פולק רוצה לתפוס את מקומו. מקורביו של דייטש אומרים עוד כי פריימריז פנימיים בשלומי אמונים לו אלו היו מתקיימים, רק היו עושים טוב לדייטש והיו סוגרים באופן סופי את חרושת השמועות בדבר זהות הנציג המקובל על כלל הקהילות החסידיות הנמנות עם סיעת שלומי אמונים.

    האזינו לכתבתו של גואל ועקנין במהדורה המרכזית עם אברהם פרסטר

    האזינו לראיון עם הרב בועז נקי במהדורה המרכזית עם אברהם פרסטר



    0 תגובות